Tuesday 16 April 2013

Sama-sama Refleksi Diri~




Bismillah…

Assalamualaikum! Hihi… lama tak post something kat blog terchentaaa ni… bukan ape, sibuk menulis di ruangan lain. Yela, kate nak jadi penulis kan, macam-macam la menulisnye… kat buku, kat dalam lappy, kat hmm.. merata-ratalah jugak aku menulis.. pendek kata, asal ada tempat untuk aku menulis, hah, siap lah. Perabeh aku tulis. Sampai mak pun cakap, tak lama jadi surat khabor la buku-buku ni. Hihi. Sayang mak!
Okey okey tak nak sembang lebat dah. Basah kepale korang nanti..

Hmm. Baru-baru ni aku keluar dengan mek fatin, bff aku tu… hihi… ronda-ronda Bandar Segamat yang tak berapa nak bandar sangat tu. Teman dia cari baju merah untuk dinner. Haha.. kesian kat dia sebab semua baju yang dia berkenan, tak ada saiz. Last-last, pulang dengan tangan kosong. Hmm. Tau tak? Aku belajar something dari dia hari tu. Waktu aku pilih-pilihkan dia baju tu, dia cakap macam ni…

“Kalau boleh, aku tak nak jadi perhatian orang. Aku tak nak over sangat…”

Aku terfikir betul jugak apa yang Fatin cakap tu kan. Perempuan tak elok terlalu jadi tontonan umum. Sampai rumah, aku fikir balik ayat-ayat dia tu. Alhamdulillah, aku ada kawan macam ni. Aku respect dengan dia. Even dia belajar kat UM. Tengah-tengah bandar, dia tak pernah lupa asal-usul, agama dia. Yup maybe setengah orang tak suka kawan dengan dia sangat sebab dia kasar or sometimes, her acting just like superwomen. Ada yang cakap dia kerek la tu la kan. Tapi jauh di sudut hati aku, dia seorang yang sangat baik.

Kalau kita tengok sekarang ramai wanita suka berfesyen. Macam-macam style ada. Kalah artis you! Hmm… tapi tu la kan. Fesyen-fesyen jugak… tapi, jangan lupa syariat. Siapa kata perempuan muslimah tak boleh berfesyen? Boleh je. Tak caya tengok Heliza Helmi, Diana Amir, Dena Bahrin, ala ramai lagi la. Dorang berfesyen jugak kan, cantik je. Tapi masih menutup aurat. Ok, bak kata one of the Ustaz yang aku dengar ceramah baru-baru ni, 

“Hang lilit lah kepala hang tu sampai jadi hantu bungkuih pun, janji hang tak langgaq hukum ALLAH. Biaq pi tak seksi pun janji tak seksa kat neraka nanti.”

Hihi. Nak tergelak pun ada, tapi tu la. Betul la dia cakap tu. Tak salah nak berfesyen kan. Islam itu mudah dah memudahkan. Don’t make it complicated. Jom, sama-sama kita refleksi diri. Ingat tak firman ALLAH yang ni?



Sama-sama kita renungkan okey…


Aku penggemar shawl and pashmina. Serious! Aku boleh jadi gila bila tengok lambakkan tudung-tudung, shawl warna-warni. Baru baru ni pun aku order tudung bawal 10 helai. Warna-warna dalam warna pensil LUNA tu. Haha. Aku ingatkan nak bergurau je, sekali sampai, ha kau!  Memang warna-warna dalam warna pensil LUNA. Gila sekejap aku. Hihi. Dengan tudung bawal pun boleh buat macam-macam gaya tau. Even, tudung bawal bidang 45 pun boleh digayakan style shawl yang labuh. Haaa.. nak belajar? Hihi. Boleh-boleh. Nanti ada masa aku buat tutorial k. hehe. Konon hot gitu. Lalalala~
Hehe. Ok la, takat ni je dulu sy berceloteh ok2.. lain-lain masa kita sembang lebat lagi.. hihi..






p/s : Untuk gadis di luar sana, jom sama-sama baiki diri, hiasi peribadi tingkatkan prestasi! Hehe. Tak salah berfesyen asalkan mengikut syariat. Pesanan buat diri ini juga~

Salam sayang penuh cinta, mmuaah! <3

No comments: