Sunday 9 June 2013

Say ALAHAMDULILLAH, Thank You ALLAH.

Assalamualaikum w.b.t.

Alhamdulillah. Kita masih diberi peluang oleh Dia yang Maha Agung melihat dunia ini. saat ini, tangan ku ligat menari menulis apa yang ingin dikatakan pada dunia. sungguh, dunia ini penuh dengan pancaroba. seisi rumah sudah hanyut dibuai gelora mimpi yang indah-indah belaka. Sementara aku, masih berjaga. tiba-tiba hati ini seolah-olah ingin menangis. sayu rasanya. mungkin ini tandanya ALLAH mahu aku meluahkan perasaan kepada-Nya. bila ALLAH rindu hambanya, ALLAH akan hadiahkan satu hadiah istimewa melalu malaikat jibril. hadiah itu ialah "UJIAN"




Sungguh. kadangkala diri ini seolah-olah lupa akan wujudnya Tuhan. Bebas berbuat apa sahaja tanpa ada rasa bersalah mahupun kesal diatas perbuatan sendiri. terkadang, aku malu. malu menghadap Dia. betapa banyaknya nikmat yang Dia kurniakan pada aku, namun aku lupa padaNya. aku lupa untuk mengucap syukur. aku lupa untuk berterima kasih. aku lupa untuk terus sujud memanjat kesyukuran. hinanya aku. ALLAHUAKBAR.


lalu untuk apa aku hidup lagi? diri ini penuh dosa. diri ini kotor dengan maksiat. hati ini terus tertanya-tanya mengapa dan kenapa. ALLAH itu Maha Penyayang. ALLAH, Engkau dekat. takkan Kau biarkan hambamu terus menangis.


ALLAH tak pernah kecewakan hamba-Nya. kita yang seringkali kecewakan ALLAH... Kita cari cinta selain cinta ALLAH. Sedangkan setiap hari ALLAH tunjukkan bukti kasih dan sayangnya kepada kita. nafas ini. nafas ini masih lagi terhembus kerana apa? Kerana Dia. diri ini. diri ini sihat cukup sempurna fizikalnya kerana apa? Kerana Dia. Dia yang Maha Esa. tetapi kenapa kita masih begini.? mengapa masih ragu-ragu dengan-Nya? Mengapa? Di setiap langkah ini, seharusnya disisipkan dengan kata ALHAMDULILLAH. Thank You ALLAH. Aku masih lagi hidup sehingga hari ini kerana aku masih bermanfaat kepada orang lain. Kerana ALLAH masih beri kita peluang untuk bertaubat. itu hikmah di atas segala hikmah.



Salam Muhasabah Sahabat~

No comments: